Sexuální výchova ve školních lavicích

Zakázat? Či povolit? Každý má na to jiný názor, schválně, jestli s tím mým souhlasíte...

Já osobně jsem sexuální výuku ve škole neměla a nějak toho nelituji, ani nemám pocit, že by mi něco chybělo. Když jsem něco nevěděla, zeptala jsem se, nebo si to přečetla na internetu, či v dívčích časopisech. Stane se, že někteří se nemají koho zeptat, nebo se stydí zeptat, možná těm by sexuální výchova ve školách bylo prospěšná, ale i tak kdyby něčemu nerozuměli, nezeptali by se, stud jim to nedovolí.  Tudíž i pro tyto lidi je daleko pohodlnější internet a časopisy.

Stejně postupem času každý z nás zjistí, co se v něm ukrývá a co se jak používá. Tudíž přemýšlím, zdali má vůbec nějakou cenu takovou výuku do škol zavést. Ovšem pokud si ještě ve dnu svých dvacátých narozenin myslí, že ho přinesl čáp, je něco špatně...

Proč by se sexuální výchova ve škole neměla vyučovat? Tak za prvé v dnešní době žáci osmých a devátých tříd ví mnohdy více než jejich učitelé. Za druhé berme ohled na učitelský sbor, na základních školách vyučují spíše starší ženy, kterým by možné bylo i trapné vyprávět o jejich sexuálních zážitcích, plus upřímně, i třídě by toto mohlo být nepříjemné.  Za třetí mladí lidé jsou zvědaví a v době počítačů a internetu vědí, kde mají hledat, tudíž je pro ně sexuální výchova, podle mě, ve školách zbytečná. Když už by někde měla být zavedena sexuální výchova, tak to určitě není Česká republika, ale rozvojové země, kde se nemají jiný přístup ke vzdělání, než ve školách, když už se na nějakou dostanou.

Na druhou stranu... Ani žáci sedící v lavicích středních škol kolikrát nevědí, jak je možné například se nakazit nemocí jako je AIDS a co potom dělat, na koho se obrátit. Dále pak všem se stávají nečekané příhody, v tomto případě je dobré vědět, jak se má člověk zachovat a to by právě žáky měla naučit sexuální výchova na základních školách ...

Můj závěr je takový, že pokud by na základních školách probíhala výuka vážně pečlivě a vyučovali by ji zkušení lektoři, určitě bych byla pro zavedení tohoto předmětu, ale nejsem si jistá, že by každá základní škola našla někoho, kdo by byl schopný takovou výuku vést, tak aby se žáci opravdu něco přiučili.

Autor: Veronika Tikalová | středa 22.12.2010 20:54 | karma článku: 0 | přečteno: 399x