Veronika Tikalová

Školní nenávist

27. 12. 2010 0:03:30
Jsem studentkou třetího ročníku střední školy reklamní tvorby ano, je to soukromá škola, ale já jsem s ní celkem spokojená, dokonalá škola podle mě prostě neexistuje. Lidé, co dodělali školu, se diví nám – studentům-, proč pořád nadáváme na školu, učení a státní maturity.

Upřímně, řeknu vám, jak to vnímám já a mé okolí. Vyslechla jsem svoji babičku, její názor byl jednoznačný, od té doby co vyrostly různé soukromé školy a „více odborné“, šlo školství, s odpuštěním, do háje. Nevím, jestli s názorem souhlasit, nebo ne, přeci jen, sebe si nedokážu představit na nějakém gymplu, jak se každý den učím (co mi vyprávěli mí přátelé), možná ještě někde na hotelovce, ale podle mě ani tam se nehodím. Ale zas její názor má jedno pozitivum, všechny školy měly prakticky stejné osnovy, takže pak chápu, že jejímu ročníku státní maturity nepřijdou jako nesmysl. Ale, když si vezmeme v potažmo to, že například já –dívka- bych měla jako volitelný předmět matiku, kterou máme 3x týdně a asi tak 98% třídy ji nerozumí, protože se probírají takové nesmysly jako logaritmy, nebo obsahy kuželů, či výjezdy vlaků z dvou bodů, anebo z počítačů (technický rozbor PC), sice ve škole máme IKT (PC komunikace) ale pro můj a více oborů to znamená pracování s desingem v různých programech a to je ještě neprobíráme detailně, takže tyto volitelné předměty padají pro několik tisíc studentů v ČR. Další předmět si můžeme vybrat „společenské vědy“, to už by bylo vhodné, kdyby těm otázkám rozuměli aspoň učitelé a tušili, co by měla být správná odpověď, nevěřím tomu, že by nás jen zbytečně děsili...

Další věc, „proč se ti mladí nechtějí učit“, přiznám se, já nemám s učením problémy, většinou mi stačí výklad ve škole a pak si to párkrát přečíst před písemkou, ale já mám výhodu v tom, že chodím do školy, která mě baví. Já měla to štěstí, že jsem si mohla vybrat něco, co mě baví, v čem mohu využít svůj, říkejme tomu třeba talent, kreativitu a hlavně obor, po kterým když dostanu maturitu, mohu už jít do práce, se stejným zaměřením, co může udělat třeba gymplák? Jít na vysokou a studovat dál, já už nemusí, mohu si založit reklamní agenturu a vydělávat miliony :). Ale ta věc s „láskou“ k učení spočívá v tom, že my jsme drzejší vlna a víme, co nám v životě k něčemu bude, takže proto se sabotuje matematika a jiné předměty – Vážně? Logaritmy? Rozbor věty? Dnes? U grafika? Haha... Popravdě, kdybychom se dnes učili, co to znamená si vzít hypotéku a pochopili trochu ekonomiku, bylo by nám to daleko platnější, než většina věcí ve škole. Jediné co dnešní mládež považuje za užitečné, jsou cizí jazyky, a co si budeme říkat, to je v dnešním světě vážně potřeba. Samozřejmě také záleží na tom, v jakém jste oboru, doktor by asi měl vědět, kde se nachází apendix...

Verdikt je jednoduchý, školství by se rozhodně mělo změnit, už ta věc, že v 5. třídě se děti v Jihlavě učí dějiny Evropy, zatímco v Praze se učí dějiny Ameriky (příklad). Na středních školách vyučování věcí, které jsou dávno k ničemu a nikdo je z nás v životě neužije? - hloupost.

Státní maturity – noviny píší: „Ostrou maturitu nesloží 15 až 21 procent studentů.“ "Cena státních maturit je desetinásobně vyšší, než by měla být." „Celkově tak státní maturity budou stát téměř jednu miliardu korun," pochlubil se Dobeš. Jednotné zkoušky se připravovaly 14 let, do roku 2012 spolknou celkem 725 milionů korun. – kdyby vše zůstalo při staru, mohli jsme býti bohatší, škoda, ale zřejmě jsme velmi bohatý stát.

Autor: Veronika Tikalová | karma: 13.74 | přečteno: 1836 ×
Poslední články autora