České Švýcarsko

Je zvláštní, že většina Čechů neustále cestuje do zahraničí, aby poznali okolní "světy", ale kolik vlastenců zná opravdu Českou republiku? My se s pár kamarády rozhodli, že máme ještě moc mladé kosti na to vysedávat u moře a že České hory známe jen z lyží, tak si vyrazíme do Českého Švýcarska na menší průzkum. Vzali jsme krosny, stany, spacáky, psa a vyrazili jsme!

Nachodili jsme za tři dny dohromady 65km, což je pro lidi, co jezdí autem a většinou v práci/škole sedí, či jenom stojí, docela záhul. :) Ale zvládli jsme to a jsme na sebe patřičně hrdí! Ale to hlavní je, že máme krásnou vzpomínku, kterou nám nikdo nevezme a že jsme si to pořádně užili!

V pátek ráno jsme vyrazili na jeden z prvních vlaků, a kupodivu jsme se sešli všichni. Po osmé hodině jsme už hledali cestu z města, neboli z Děčína na první turistickou trasu. Po jejím nalezení jsme pokračovali po červené trase po Růžovém hřebenu, až jsme došli ke krásnému Belvederu, vedle kterého je hned penzion a restaurace a pořádně se najedli. Cestou jsme potkali několik krásných vyhlídek a samozřejmě jsme shlíželi na Labe, které se krásně vlní. Po obědě jsme vyrazili dál našemu výletu a to do Hřenska, jelikož jsme chtěli vzít tu nejkratší trasu šli jsme po zelené trase, která ale bohužel vede přes silnici, ale aspoň jsme narazili na „red water“.

Po několika kilometrech jsme konečně dorazili do Hřenska, kde je jedna velká tržnice – kam se hrabou Holešovice! Cokoliv si zapomenete, seženete zde, krosny, spacáky, hole, mikiny, trika, boty, nože, prostě veitnamci :)
Výstup na Pravčickou bránu je docela záhul, nejprve jsme šli po asfaltce, kde je docela provoz, což nebylo moc příjemné, ale brzo jsme se dostali na lesní cestu a pokračovali dále krásnou přírodou. Dorazili jsme k bráně 17:55 a samozřejmě, že v 18:00 zavírali, ale naštěstí páni jsou hodní a pustí vás dovnitř i bez placení, obzvláště, když vidí, že jste chudí studenti z Čech :))
Někdy po dvaceti minutách jsme se zase zvedli a pokračovali dál směrem ke kempu, opět krásnou přírodou.

První noc jsme spali ve stanech, což nebylo špatné, jen některým byla v noci pěkná kosa. Velká výhoda ČŠ je, že s sebou nemusíte mít žádné jídlo, protože v každé vesničce, městečku je minimálně jedna hospoda a několik penzionů. Například, když slezete z Pravčické brány na Mezní louku, míjíte jen kempy, hotely a restaurace.

Druhý den jsme vyrazili vstříc dalšímu dobrodružství. A to k Malé Pravčické bráně a poté po Jetřichovických stěnách, které jsme označili jako nejkrásnější, sice je to chvílemi jen nahoru a dolu, ale stojí to za to, obzvláště když se jde po hřebenu a pod sebou vidíte kolik jste toho ušli a hlavně kolik nastoupali. Ani nevím, kde se v nás bralo tolik síly, ale vyšplhali jsme se ještě na každou vyhlídku a pozorovali ty krásy. Každá vyhlídka je prostě jedno velká wow! Mně se nejvíce líbila Mariina vyhlídka, sice je to pár schodu, ale ten výhled je něco :)
Poté jsme sešli do městečka Jetřichovice, nakoupili jsme v místním krámku (v sobotu po 17hod měl ještě otevřeno!) a šli se ubytovat ještě něco přes kilometr daleko do autokempu, kde jsme se už rozhodli pro chatky, což bylo skvělé rozhodnutí, protože jsme se krásně vyspali a pes každou hodinu nevrčel na každého, kdo prošel kolem stanu (jako předchozí noc).

Tří den je kritický. Ano, ráno už jsme cítili, že toho moc nezvládneme, měli jsme za sebou již 51km, puchýře, natažený lýtka, ramena zničena od krosen. U stánku v kempu jsme si ještě nechali dát do termosky čaj a vyrazili velmi pomalým tempem. Procházeli jsme Pavlinčiním údolím až k Trpasličí stezce, což byla velice příjemná cesta, celé 4km podél vody v nížinách, všude nádherný vzduch a krásná příroda, samozřejmě.
U trpaslíků nás na 10min zastavil déšť, ale pak jsme už pokračovali za modré oblohy do Chřibské na oběd a na autobus domu. V Chřibské můžu jenom doporučit restauraci Radnice, kde jsme se skvěle najedli, pak si jen našli spoj a jeli zpátky do Děčína a z něj domů.

Na závěr jen mohu říct, že to byl naprosto úžasný zážitek a určitě budeme cestovat po české krajině častěji, protože je nádherná. Je vážně škoda, že tak málo lidí to ví a radši jedou baštit konzervy lančmítu do Chorvatska.

Autor: Veronika Tikalová | pondělí 25.8.2014 16:30 | karma článku: 16,97 | přečteno: 1074x

Veronika Tikalová

Pozvánka: Aktuální změny v legislativě týkající se SVJ/ BD a představení projektu Sousedé

PRAHA – Ve čtvrtek 10. března v 17:00 se v Národní technické knihovně pořádá seminář na téma Aktuální změny v legislativě, které se týkají velkého počtu osob žijící v SVJ nebo BD. Akci pořádá internetový projekt Sousedé.cz

1.3.2016 v 10:48 | Karma: 8,72 | Přečteno: 246x | Pozvánky, akce

Výlet: Milešovka na kole

Když nemůžeš, tak ještě přidej! – Nic jiného se při výšlapu Milešovky říct nedá, obzvláště když jedete na kole...

28.6.2015 v 9:06 | Karma: 18,52 | Přečteno: 2121x | Diskuse| Cestování

Food Festival města Jičín

Dobré jídlo, pití, zábava, krásné prostředí - to vše nabízí food festival v Jičíně, který proběhně 23. května 2015 v Zámeckém parku města Jičín. Krom občerstevní se mohou návštěvníci těšit na módní přehlídku a show Na stojáka.

13.5.2015 v 12:05 | Karma: 9,23 | Přečteno: 761x | Diskuse| Pozvánky, akce

Svatební dny 2015

Ve dnech 16. a 17. ledna se konal již pátý ročník pražského veletrhu Svatební dny v hotelu Clarion na Praze 9. Jakožto příznivec svateb jsem se musela zúčastnit :)

18.1.2015 v 8:32 | Karma: 6,96 | Přečteno: 267x | Diskuse| Pozvánky, akce

Moje krásná svatba - Svatební šaty 2015

S novým rokem přicházejí změny, móda není žádnou výjimkou, stejně jako tak svatby, svatební šaty, výzdoba, drobnosti, vše je nové! A letošní svatby budou v něžných barvách. Mentolová, jemně růžová budou vládnout, samozřejmě ani letos se nezapomíná na fialovou, ať je v jakýchkoliv odstínech. Svatební šaty pro rok 2015 se moc od těch loňských neliší, stále přetrvává krajka a to jak na šatech, tak na bolerku, či saku. Velkou změnou jsou záda, ta zůstávají holá. Pro tento článek jsem vybrala několik top návrhářů, jejichž šaty mě jak se říká dostali...

7.1.2015 v 9:09 | Karma: 10,19 | Přečteno: 1403x | Diskuse| Ona

Lidovci navrhli zvýšit slevy na dani na děti, stát to má přes 8 miliard ročně

25. dubna 2024  11:36,  aktualizováno  21:15

Zvýšení slev na dani na děti navrhuje KDU-ČSL a hodlá to prosazovat v jednáních s koaličními...

Prezident má absolutní imunitu. Trump zaměstnal Nejvyšší soud, věří v průtahy

25. dubna 2024  19:09,  aktualizováno  21:06

Většina členů amerického Nejvyššího soudu se ve čtvrtek zdála být skeptická k argumentu...

Zatkněte propalestinské levicové fašisty, vyzývá demokratický kongresman

25. dubna 2024  20:44

Demokratický kongresman Adam Smith označil propalestinské demonstranty za „levicové fašisty“ a...

Pád zhýralého náměstka otřásl Moskvou. Pod Šojguem se houpe židle

25. dubna 2024

Premium Ruskou politickou scénu rozvířil největší korupční skandál od začátku války. Zatčení náměstka...