Koření "Žárlivost"

Žárlivost může a nemusí být zdravý faktor vztahu, ovšem zaručeně to bývá kořením do vztahu. A považme, co by byl steak bez koření? Jen ugrilovaný flák masa, bez zajímavé a vábivé chuti.

Prolézání telefonů, shánění informací od rodiny a citové vydírání je přehnané, ale absolutní nezájem je skoro to stejné. Pokaždé se jeden ve vztahu cítí špatně, jeden jako ostře sledovaný vlak a druhý jako obyčejný vzduch. Měla by tu vládnout rovnováhy.

Prvních několik měsíců je vztah naprosto bezchybný, oba jsou ve vztahu zamilovaní až po uši a na nosu mají růžové brýle. Po čase ale bohužel všechna takhle obří zamilovanost upadá a nabíhá na „obyčejný“ vztah (samozřejmě jsou i výjimky, kdy žhavá zamilovanost jen tak pár neopustí). Čím to tedy je, že ta počáteční vášeň opadá? Už se známe a nejsme pro sebe noví. Navzájem víme, co máme a nemáme rádi, co si k tomu druhému můžeme dovolit a už jsme si prožili většinu „prvních společných“, prostě doba poznávání mizí. Teď se začínáme zajímat o více než jen o to, jak strávit společný večer, zajímá nás, s kým tráví volný čas, když ne s námi, proč nám celý den nezavolá, nebo nenapíše.

Sám můj přítel o mně říká, že na něj neustále žárlím a nepřeji mu žádné přátelství s dívkou. Zatím co on mi dává naprostou volnost a v jeho slovníku žárlivost vůči mně neexistuje. Zrovna my jsme případ "ostře sledované vlaku a vzduchu", nebo aspoň mě to tak připadá. Dnes jsem se nad tím zarazila a přemýšlela, proč jsem na svého předchozího partnera nežárlila a nynějšího žárlím tolik, hned druhý link na googlu mi nabídl odpovědi. „1. Neustále mluvení o bývalém partnerovi a stálý kontakt s ní/m. 2. Lež... má krátké nohy a poznání pak bolí o to víc. 3. Bolestivá minulost.“ Mohu říct, že první dva body můj partner splnil, bohužel. Možná bych ještě dodala, že za to může láska a strach ze ztráty, vždyť co je horší, než ztratit milovanou osobu?

Ať se snažíme, jak chceme, vždy se najde nějaký důvod, proč si zažárlit a pokud to nebude každý den, pak to bude jedině dobře, vždyť se i říká, že žárlení je důkaz lásky. Jen, nic se nemá přehánět. :)

 

A lež = ztráta důvěry = nedůvěra = nezdravé žárlení = obviňování = špatný vztah. =) Jednoduchá rovnice.

Autor: Veronika Tikalová | pondělí 10.1.2011 19:29 | karma článku: 7,46 | přečteno: 940x