Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Fanýs

Kdo sám sebe považuje za chudého,

ten nikdy nemůže pochopit, že peníze nejsou všechno.

0/0
1.1.2011 11:41

tromi9

plně chápu ženy zlatokopky

R^

0/0
1.1.2011 10:47

stařec bez moře

Je dobré myšlenky ventilovat.

Jakmile zformulujeme jakoukoliv myšlenku či názor a zpětně si to uvědomíme, mělo by to vyvolat pochyby o správnosti. Doufám, že se to přihodilo i autorce. Konfrontace myšlenky s šedými buňkami, které ji vytvořily a s šedými buňkami, které si to přečtou a reagují k diskuzi, povede k posunutí myšlenky správným směrem, o kousek  k dokonalosti, která je však pro šedé buňky našich mozků nedosažitelná.

0/0
1.1.2011 10:25

Luborka

Zaujal mne

titul Vašeho článku. Každý vztah je něco za něco a tak lze nakupovat i za hezký úsměv, nebo díky štědrým tělesným darům či za moudrost. To co prodáváme je  očekávání a co nakupujeme je radost nebo smutek. Takže pokud tomu za co nakupujeme říkáme peníze, je to jenom označení určitého platidla, Platidlo je faktický souhlas s tím, čeho se nám dostává-radosti nebo smutku, to neznamená, že objekt (předmět našeho zájmu), za který jsme zaplatili budeme také vlastnit. Vlastnit můžeme jenom pocity (radost) a emoce(smutek) a ty můžeme koupit různým platidlem i za peníze.Láska je vlastně také platidlo, protože ji nelze změnit v něco, ale jenom díky ní lze něco změnit.

0/0
1.1.2011 9:45

Vasco 75

Re: Zaujal mne

Slečno autorko, opět používáte jednoho ze svých nicků k tomu, abyste obhajovala své "myšlenky" z článku a vypadalo to, že jste náhodný diskutující? Trapné...

0/0
1.1.2011 10:23

Luborka

Re: Zaujal mne

Obávám se,že se hrubě mýlíte.Slečnou jsem byla před x lety a mezitím jsem řešila spousty náctiletých. Půjčovat si nick tady na idnesu je naštěstí dost komplikované a myslím, že autorka to nemá zapotřebí.

0/0
1.1.2011 10:46

fvocel

Peníze si koupíš.

Kdo chce peníze, musí je koupit za nějakou službu a nebo je hledat v zemi či v potocích :-) Kopání zlata, stříbra atd. je ale také služba pro druhé.

0/0
1.1.2011 10:55

Luborka

Re: Peníze si koupíš.

Ano, služba je také platidlo, můžete ji změnit na něco jiného? Platidlo, ať je jím cokoli změnit nelze, ale lze ho koupit nebo prodat ( směnit). Stejně jako nůž zůstane ostrým předmětem k rozdělování nebo oddělování.

0/0
1.1.2011 11:14

fvocel

Re: Peníze si koupíš.

Místo "platidla" je asi lepší používat obecněji "peníze. Peníze jsou prostředek směny. Slouží jen u nepřímé směny služeb (statků). Když chci koupit peníze za službu, chci vlastně koupit jinou službu (y) později, ale je lepší směnu provést nepřímo pomocí peněz. Jinak peníze také mohu změnit v něco jiného. Třeba v nožičku mikroprocesoru :-) Asi si pletete skutečné peníze, které by lidí akceptovali i bez donucení, s tzv. zákonným platidlem.

0/0
1.1.2011 13:52

Luborka

Re: Peníze si koupíš.

Myslím, že pojem platidlo lépe vystihuje "obraz" směny, tedy obchodu(když dávám, chci dostat). Pak je lépe možné uvědomit si jestli jsme schopni dávat aniž bychom chtěli směňovat.Ale je to na každém, jak tomu rozumí. Bavíme se o hodnotách nikoli o hodnotě.

0/0
1.1.2011 14:07

majkl1

Vážená slečno,

rozhodně nechci vidět svět vašima očima, jak prezentujete pod fotografií. Natož sdílet vaše názory. On už hodně napoví sám úvod článku. Nikdy jsem necítil potřebu uvádět jakýkoliv svůj text cizojazyčným sloganem. A pokud bych ho někdy použil (a to neudělám), pak bych necítil potřebu ho překládat, aby chudáček blbeček čtenář pochopil. Ale to jen na okraj.

Je vidět, že vaše fascinace oběživem ve vás zcela utopila morální hodnoty. Je mi vás vlastně líto. Pravé přátelství zřejmě nikdy nepoznáte a lásku také ne. Tu módní mezi úspěšnými hokejisty a modelkami snad. Průšvih je v tom, že to nemá s láskou nic společného. To se jen snoubí peníze s penězmi a atraktivitou.

V 17 letech máte ještě teoretickou šanci změnit náhled, ale jsem skeptikem. Abych pravdu řekl, takovýto morální rozpad hodnot jsem ještě nežral.:-(

0/0
1.1.2011 7:21

Vasco 75

Re: Vážená slečno,

A ze všeho nejlepší je, jak tady slečna těmi svými názory ještě exhibuje...:-P

0/0
1.1.2011 9:18

unBAN(g)able

Re: Vážená slečno,

Původně jsem chtěla napsat jen - další obyčejná blbka. Ale tahle je ještě o něco dál - ty kydy s bohatým kamarádem atd.. OMFG!  Doufám, že to není vzorek budoucích generací? Vlastně se obávám, že jo. Rv;-(

0/0
1.1.2011 9:32

Wey J.

Re: Vážená slečno,

Ale prosim vás, radši mi ukažte svůj blog se svými článkami :)

0/0
4.1.2011 22:55

agent54321

Re: Vážená slečno,

No to jste jí to teda vysvětlil;-D8-o

0/0
1.1.2011 9:19

majkl1

Re: Vážená slečno,

Obávám se, že tady není co vysvětlovat. Jestliže slečna nechápe základní lidské vztahy a pojmy, kvůli tomu nebudu vymýšlet novou filozofii. Když praskne pojistka, nepožaduji výměnu elektrárny.

0/0
1.1.2011 9:29

Stobka

Přeháníte,

dovedu si představit podle věku slečny, že měla ideály, ale postupně jí skutečný život dává jeden kopanec za druhým, aby se probudila a přizpůsobila, dokud nebude pozdě. Ona to myslela dobře.

0/0
1.1.2011 9:29

majkl1

Re: Přeháníte,

Ale vůbec ne. Přečtěte si článek znovu. A navíc, právě v jejím věku by měl být člověk plný ideálů. To už totiž vyrostl z pohádek a obrací se k reálnějším formám a vztahům. A třeba to přátelství je jedním ze základů. Ostatně, pokud bych měl měl brát vaše měřítko životních kopanců v 17 za bernou minci, už bych byl ukopán k smrti, bez přátel i lásky.

0/0
1.1.2011 9:44

Luborka

Re: Přeháníte,

Odhaduji, že děti jste neměl a váš život byl bohatý na zklamání různého druhu, možná nejlepšího přítele. Proč by se Vás jinak mohlo dotknout uvažování mladého, nezkušeného(?) člověka.

0/0
1.1.2011 10:15

majkl1

Re: Přeháníte,

Vědma z vás nebude, odhadujete špatně. Děti mám dvě, syna a dceru. Oba vystudovali, nechlastaj, neberou drogy, živí se prací a neklaněj se mamonu. A dokonce s jejich matkou žiji dodnes a už to asi takhle zůstane. První a poslední manželství. A přátelé z dětství mi též zůstávají, i když nás život rozdělil a rozesel po vlastech českých. Možná právě proto, že peníze ve všech vztazích nehrály roli. Měli jsme a máme jiné priority. Vzájemnou důvěru, dialog a ještě něco navíc. To už si nazvěte sama. Srdíčko, smysl pro krásu, radost z drobností, snahu o pochopení jeden druhého, radost z radosti druhého - jak je libo.

A co se článku týče, nedotkl se mne, jen ho hluboce odsuzuji díky absenci jakýchkoli morálních hodnot. Máli toto být uvažování mladé generace..................

0/0
1.1.2011 10:51

Luborka

Re: Přeháníte,

No jo, když se podíváte na  zdejší diskutující kolik souhlasných příspěvků pod ním najdete? Asi to bude tím, že se autorka s ničím jiným v životě než se soudem nesetkala. Chcete jí to zazlívat? A pokud jste soudil a odsuzoval i konání a myšlení u svých dětí promiňte, pochybuji o tom, že tušíte, co je přátelství a láska.

0/0
1.1.2011 10:56

majkl1

Re: Přeháníte,

A proč by ty příspěvky měly být souhlasné, když se názor autorky lidem příčí?

A jak jste došla k názoru, že měla co do činění jen se soudem? Prezentuje se jako studentka třetího ročníku jakési (přiznávám že mně nerozluštitelné zkratky) školy, tedy studuje od 14 let. Lze tedy předpokládat, že má jakési rodiče, co se o ní starají.

Vaše nelogické napadání mé mé osoby místo logických argumentů mi pak přijde zcela směšné. Že by to byla "kvok" solidarita? A když jsme u těch dětí - ty se nesoudí, ale vychovávají. Nekupují, jak je tomu dnes zvykem, drahými dárky. A to stojí čas, hodně času. Ale je to čas krásný.

Oblíbený slogan o volné výchově znamená, s prominutím pouze toto: "Na děti se..m, ať rostou jak dříví v lese, my na to máme.

No a na to přátelství se zeptejte mých kamarádů a na lásku manželky.

0/0
1.1.2011 11:29

Luborka

Re: Přeháníte,

Osobně článek vnímám jako úvahu, kterou možná psala v rámci domácího úkolu do školy. Soudit lidi je obecně nejjednodušší způsob jak se vyhnout uvažování o tom, proč někdo  napíše (nebo řekne či udělá)nějak  to co řeší. A ve výsledku, článek na mne působí spíše pozitivně než negativně.Jsem si jista, že holka ví jak to na tom světě chodí a jenom nastavuje zrcadlo.Pokud se Vám pohled do toho zrcátka nelíbí, rozhodně to není její vina. Pokud cítíte můj nesouhlas s Vašimi reakcemi nazvala bych to prostě nesouhlasem, proč zrovna napádáním? A nebo to, že nesouhlasíte s autorkou bylo z Vaší strany napadení? V tom případě bylo zbytečné a přehnané. Tak to prostě vnímám.

0/0
1.1.2011 12:57

Luborka

Re: Přeháníte,

Jo, a ty zkratky.... byla jsem zvědavá a dozvěděla jsem se na netu, že slečna se učí jak udělat dobrou reklamu, aspoň o tom ta škola je.

0/0
1.1.2011 13:01

Wey J.

Re: Přeháníte,

Děkuji.

A ano, studuji reklamní tvorbu... přímo "Management a podnikání v umění a reklamě".

0/0
4.1.2011 22:57

tromi9

Re: Vážená slečno,

ale žral, bohužel všude, kam se podíváš

0/0
1.1.2011 10:48

majkl1

Re: Vážená slečno,

Fakt nežral, ale možná mám omezený rozhled. Nebo jsem to, denege, ne, genede, no prostě blbej.:-)

0/0
1.1.2011 10:54



AUDIOZÁZNAM

Petice

Zmeškali jste přenos čtení Davida Vlka? Poslechněte si ho tady.



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.