Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Dvojitej

LogX

Milá slečno,

doufám, že Vaši milionovou reklamní agenturu nezapomenete zlogaritmovat.

0/0
5.1.2011 0:45

Benji23

Naprosto souhlasím

Jen do toho, super článek, kdo nestuduje v současné době, tak neví, jen matně přemýšlím, kolikrát já jsem vlastně logaritmus v životě použil, studium je potřeba, ale je to jen totální základ k tomu, aby se člověk v životě prosadil, více by se mělo dbát rozvoji osobnosti a plusovým stránkám člověka, jinými slovy, proč dítě, které je výtvarně nadané, zásobovat tunami řečí o logaritmech a faktoriálech? Není přecejn lepší naučit se základy v nějaké rovině a zbytek nechat na něm podobou volitelných předmětů? Vůbec si myslím, že od šesté třídy by se měla výuka více rozmělnit dle potřeb a hlavně studentových zájmů.

0/0
28.12.2010 12:18

Vasco 75

Re: Naprosto souhlasím

Slečno autorko, vaše prazvláštní větná skladba je natolik originální a nenapodobitelná, že každá další vaše snaha psát sem pod jiným nickem a vychvalovat svůj vlastní článek bude s jistotou odhalena. Máte to zapotřebí? ;-)

0/0
28.12.2010 16:47

Wey J.

Re: Naprosto souhlasím

Ale no tak, Vasco 75... nebuďte trapný!

Vážně nemám za potřebí si měnit nicky a psát si dobré komentáře. To spíše vy jste trapný, ať jsem našla jakýkoliv článek, kde byl váš komentář, byl vždy negativní, nechápu proč to děláte. A když už jste tak geniální, jak chcete asi vypadat, váš blog je kde? Rv

0/0
4.1.2011 23:05

bennycz

to se to kritizuje...

osmnáctiletá holčina, hrdinové! Jasně že se ve spoustě věcí plete, ale snad na to má nárok, ne? A že o tom píše? Tady na idnesu je publikováno spousta mnohem horších, kolikrát přímo škodlivých blogů, to slečna Veronika je na tom pořád celekm slušně.

Veronio, máte tam spoustu chyb, jak poukázali mnozí níže, a měla byste se z toho poučit. Pravdou ale zůstává, že nad obsahem osnov zůstává v rozpacích stát i leckdo životem protřelejší než Vy. A jak mnoho diskutujících přede mnou poznamenalo, ve výuce často chybí ty souvislosti, spojující izolovaná fakta v ucelený obraz. Nicméně - učte se, dokud můžete, dokud Vám mozek funguje, učte se třeba i "blbosti", nikdy nevíte, kdy se Vám budou hodit.

0/0
28.12.2010 11:05

ta, která nejsem

Telátko by mělo jít na brigádu k pásu do fabriky

aby vědělo, proč se má ve škole učit.

Jenomže v ČR už žádné fabriky nejsou, všechno se přestěhovalo do Číny.

0/0
28.12.2010 1:24

kyborg

Re: Telátko by mělo jít na brigádu k pásu do fabriky

Včera jsem byl v jedný na brigádě.

0/0
28.12.2010 23:23

kyborg

Re: Telátko by mělo jít na brigádu k pásu do fabriky

Včera jsem byl v jedný fabrice na brigádě.

0/0
28.12.2010 23:24

m. l.

Re: Telátko by mělo jít na brigádu k pásu do fabriky

A kdepak to každý den stojíte 8 1/2 hodiny u pásu? ;-D

0/0
30.12.2010 23:39

ta, která nejsem

Re: Telátko by mělo jít na brigádu k pásu do fabriky

Já nemusím, ve škole jsem se učila a bavilo mě to.

0/0
4.1.2011 23:31

kaktusak

Logaritmy že jsou nesmysl?

Očividně potřebujete vzdělání jako sůl.

0/0
28.12.2010 0:20

Kaniokova

Milá slečno,

můžu vás ujistit, že jednou toho budete litovat, jak teď nahlížíte na vzdělání. Tedy pokud si nevezmete za muže úplného primitiva. Já totiž ve vašem věku smýšlela poněkud obdobně, ale celý život to doháním. Šla jsem do učení přesto, že mě táta měsíc v kuse před odevzdáním příhlášky na stř. školu denně řezal, protože jsem mu spoustu věcí dělala natruc. Jenže dospělý život je pak nemilosrdný, protože každý sám svého štěstí strůjcem. Život je soustavná soutěž a vyhrává vždy ten, kdo zná víc informací, kdo umí bryskně reagovat, kdo bude muset absolvovat různá přijímací řízení a bude umět řešit. A bude umět mluvit i psát spisovně. Prostě jste zatím jen tele, což neberte jako urážku, to si až později přiznáte. A nejen profesní úspěch je důležitý, budete-li chtít držet krok se svým chytrým partnerem, je to fuška, protože možná pak potká nějakou chytřejší..

0/0
27.12.2010 19:23

bullterrier.se.smeje@seznam.cz

To co popisujete, je učební obor.

Nerozumím dvěma věcem. Znalosti na úrovni státní maturity vám připadají zbytečné, na druhé straně ten "papír" chcete. Sám jsem si zkusil lehčí formu maturit, co se objevila na oficiálních stránkách. Pokud tuto matematiku někdo neudělá, je tak tupý, že by neměl mít ani vysvědčení z deváté třídy. To co leze dnes ze škol a má maturitu je tragédie. Obvykle čtyři nepoužitelní, než se najde jeden. A to hovořím o IT oblasti, kde to ty lidi "snad" baví.

0/0
27.12.2010 16:30

Sidonie_11

Něco sice není nezbytné vědět, ale...

... něco naopak potřeba vědět je. Souhlasím s tím, že logaritmy jsem taky neměla ráda a nikdy jsem nepochopila, k čemu mi budou v životě, ve kterém s PC pracuji pouze jako běžný uživatel. Nicméně - možná by vám měli přidat hodin gramatiky a slohu, protože písemné uspořádání Vašich myšlenek je opravdu nepřehledné a na velmi nízké úrovni!!!

Ke státním maturitám - přijdou mi nedotažené, ale to je ostatně všechno, co vymyslí ti "odborníci" nahoře. Ale nevědět, že se jedná o "společenské" vědy, je opravdu ostuda!

Radši než psaní článků se věnujte studiu mateřštiny...

0/0
27.12.2010 12:49

Gmur

skolne 36 000 za rok

a k tomu tohle:

# Další předmět si můžeme vybrat „společné vědy“, to už by bylo vhodné, kdyby těm otázkám rozuměli aspoň učitelé a tušili, co by měla být správná odpověď, nevěřím tomu, že by nás jen zbytečně děsili…#

No to pekne dekuji. Takove skole se vyhnout obloukem, uz jen kvuli tem ukazkam maturitnich praci- etikety na lahve. Uffff...............

0/0
27.12.2010 9:35

Gmur

Re: skolne 36 000 za rok

teda neznat ANI NAZEV MATURITNIHO predmetu je fakt sila

XSPOLECNE VEDYX!!;-D

Vy fakt chcete delat reklamu?

0/0
27.12.2010 11:06

starej pardal

Re: skolne 36 000 za rok

klidek ona si jenom nesmi plest vlozky s tamponama a vedet, kterym svinstvem se lakuje ksift a kterym nehty - ten zbytek za ni uz vychyta nejaky nedulezity asistent s gymplem, kteremu bude platit minimalni mzdu zatimco sama bude vydelavat miliony :-)

0/0
27.12.2010 12:25

sovic321

Re: skolne 36 000 za rok

Nemluvě o tom, že kužel rozhodně nemá obsah, ale zato má povrch a objem jako všechny ostatní objekty v prostoru...

0/0
28.12.2010 0:57

Vasco 75

Milá slečno,

působí poněkud komicky, pokud ve svém článku kritizujete zrovna vy způsob výuky a zrovna například onen větný rozbor považujete za zbytečnost. Vy zde totiž názorně předvádíte, jaké jsou důsledky toho, když někdo považuje větný rozbor za zbytečnost a nevěnuje mu pozornost. Styl vaší větné skladby je skutečně ojedinělý a smysl vašich myšlenek sestavených do souvětí, je téměř nemožné pochopit.  Plácáte dohromady páté přes deváté a výsledná věta skutečně nedává smysl. Tohle je důsledek toho, když si dnešní studenti myslí, že sež...li všechnu moudrost a chtěli by si diktovat, co je správné učit a jak. O úrovni vašeho vzdělání mě přesvědčila zejména vaše originální slovní spojení a pojmy jako "zůstat při staru, společné vědy, či brát v potažmo.   Zřejmě jste měla namysli zůstat při starém, společenské vědy a brát v potaz.  Stará pravda říká, že používat bychom měli pouze výrazy, kterým rozumíme a jejichž význam známe. Nepoužívejte proto takové, které jste někde pouze zaslechla.

0/0
27.12.2010 9:25

kfalstaff

Re: Milá slečno,

R^;-D

0/0
27.12.2010 9:47

zdeseny obcan

Re: Milá slečno,

Ano, jeji styl psani je mimoradne hrozny. Mozna to psala pod vlivem.

0/0
27.12.2010 10:10

Wey J.

Re: Milá slečno,

ano! Rv

0/0
27.12.2010 14:08

taras

Re: Milá slečno,

Ovšem vaše rady a soudy se ukazují jako předloňské pšouknutí starého zbrojnoše, to v konfrontaci s tvrdou a neúprosnou skutečností, s tím, že slečna - díky své přidrzlosti - bude vydělávat miliony a na všechno bude mít lidi.

Rozbor větný je samozřejmě těžká "pruda", která by šla obejít tím, že by slečna četla. Protože nečte, neumí se jednak vyjadřovat, jednak jí pravopis tzv. neskočil do oka.

Škoda, že mezi maturitní předměty není zařazeno "Drzé chování a pohrdání staršími lidmi". Tam by byli za jedna všichni.

0/0
27.12.2010 12:17

steve78

Re: Milá slečno,

Přidrzlost nezaručuje výdělek milionu. To tak možná stačí na výdělky kolem 50tis jako obchodní zástupce (což je samozřejmě pěkný příjem). Na vyšší mety je také potřeba trochu problematice rozumět. Samozřejmě nepočítám s ojedinělými případy typu, mám tatínka majitele reklamní agentury, známosti ve státní správě a podobně...;-)

0/0
27.12.2010 13:08

Gmur

proc nenavist?

Castecne vam rozumim, castecne ne. Pisetge , ze vaas skola bavi a na druhe strane, ze se ucite nesmysly jako obsah koule a PC a ja nevim co jeste. Pro nekoho je zase nesmysl reklamni tvorba.

A to, ze ani ucitele neznaji odpovedi na otazky z nejake obecne latky, me obzvlast zarazilo. Co je to za skolu? Co na to pan reditel? A co rodice?

Jinak si myslim, ze by se Cesko melo dostat na uroven Evropy. maturitu by meli mit jen zaci gymnasii. To ze ji ma nekdo jako absolvent reklamni tvorby , ji devalvuje. To nikde neexistuje.

0/0
27.12.2010 9:23

Krokodyl1

Re: proc nenavist?

Něco jako učební obor zedník s maturitou ;-D;-D;-D (nic proti zedníkům)

0/0
27.12.2010 9:25

markyz.Gero

velmi půvabný

důkaz toho že naše střední soukromé školství má mizernou úroveň

0/0
27.12.2010 9:22

SID09

Re: velmi půvabný

Bohužel, jeho úroveň je ještě nižší, než si dovedete vůbec představit ;-(!!

0/0
27.12.2010 14:14

laduk

hm...

Vezměme si (jak říkáte) v potažmo, že objemy kuželů a vlaky jedoucí ze dvou směrů nejsou matematika ale počty. Kdo tyto příklady nechápe, je prostě o něco hloupější než ostatní, ve vaší třídě 98 %.

0/0
27.12.2010 9:19

villík

Vaše babička má pravdu, ale nesouvisí to jen...

.. se vznikem soukromých škol.

Úroveň školství jde neustále dolů tím, že se s ohledem na dnešní žáky stále snižuje ona pomyslná laťka....aby ji většina dokázala přeskočit.

0/0
27.12.2010 9:16

Fordána

Re: Vaše babička má pravdu, ale nesouvisí to jen...

To je i můj názor;-D

0/0
27.12.2010 10:21

jafava

Svatá prostoto ...

pokud by tohle mělo být průměrným studentem třetího ročníku české střední školy, tak věřím na konec světa v roce 2012, v každém případě na brzký konec České republiky. Tahle dívenka je asi typický vzorek ze skupiny bojovníků proti státním maturitám. Sousloví "všeobecný přehled" jí asi připadá velmi vulgární. 8-o

0/0
27.12.2010 9:14

petrph

máte jistě pravdu

Ale pravidlo kdo umí ten to dělá, kdo to neumí ten o tom přednáší, stále platí. Oni ti dědouškové ve školách skutečně nic než ta logaritmická pravítka neumí, a litují že už nemohou přednášet ruštinu a Stalinův kult, což bylo všechno co nalejvali do hlavy jim.

Čili, zapněte mozkové závity a nějak tu maturitu dokopejte.aspoň tu jednodušší variantu. Pak už Vám nebude do života kecat nikdo a můžete si založit tu firmu a můžete vydělávat ty vysněné miliony....:-)

0/0
27.12.2010 7:57

m. l.

Re: máte jistě pravdu

Firmu si může založit i bez maturity :-) A podnikat může začít hned teď :-) K čemu potom nějaká škola :-)

0/0
27.12.2010 9:29

petrph

Re: máte jistě pravdu

Zase neblbněte holce hlavu. Ať si tu maturitu radši dodělá. Těžko bude začínat hned ze školy s vlastní firmou, možná se nechá na nějaký čas najmout pro jinou firmu a bez matury by jí asi na zajímavější flek nevzali.

A i kdyby to zkusila rovnou, narazí na formální důvody. Při zakládání živnosti, bez matury bez zkušeností ani praxe by jí to úřady i banka mohly dělat problémy..

Holka je chytrá, jazyky umí, tak jí držme palce. Nakonec, třeba za pár let zjistí že kvalitní titul taky není k zahození, tak si nějakej ten Harvard a nějakej MBA dodělá..:-)

0/0
27.12.2010 9:54

m. l.

Re: máte jistě pravdu

Tady jsem sám se sebou ve sporu :-) Liberál ve mně říká, že každý má právo zůstat tak hloupý jak si jen přeje, ovšem pragmatik si zase myslí, že společnost by měla sama sebe chránit před přílivem nevzdělaných, neužitečných lidí :-)

0/0
27.12.2010 10:26

petrph

Re: máte jistě pravdu

Nikoliv, nejste, pouze se sám zeptejte co a jak by měly školy učit, aby z nich vycházeli samí vzdělaní a užiteční lidé, a zda toto poslání plní.....

Autorka článku má jasnou představu že chce být ve svém oboru vzdělaná, užitečná a úspěšná - jen dodává že většina ve škole učených předmětů a informací jí k tomu nijak nepřispívá - takže, kde je chyba???

0/0
27.12.2010 10:37

zdeseny obcan

Re: máte jistě pravdu

Chyba je v tom ze je hloupa.

0/0
27.12.2010 10:55

ta, která nejsem

„společné vědy"

telátko

0/0
27.12.2010 7:11

Já, Claudius

Víte, slečno,

nevím, jak vám jinak jde učení, ale češtinu máte prabídnou. Takto napsaná maturitní práce by u mne neorošla.  Jen tak pro zajímavist - zkusila jste někdy rozdělit své myšlenky do vět?

0/0
27.12.2010 6:49

Já, Claudius

Re: Víte, slečno,

Lituji, překlep. Samozřejmě neprošla, zajímavost.

0/0
27.12.2010 6:51

R.Jan.

Prakticky:

Učte se češtinu a psaní, i vy to budete potřebovat.

0/0
27.12.2010 5:58

Fanýs

Nyní již chápu proč

je většina reklam tak stupidních.

0/0
27.12.2010 4:30

petrph

Re: Nyní již chápu proč

asi jste chtěl napsat - geniálně stupidních, že si je opakuje celý národ. Což je právě jejich účel...:-)

0/0
27.12.2010 10:00

Kru.El

Jde o přístup

Drzost máte, talent mít můžete, ale bez schopnosti dřít, zvládat stres a termíny nejspíš nikdy výrazně neuspějete. Ono není důležité, co vás škola učí, ale aby v tom byla náročná a nutila vás se překonávat a zlepšovat. Absolvent gymplu sice zdánlivě nic neumí, ale má přehled a to, co vy se těžce učíte 4 roky on hravě zvládne za 2 právě proto, že "celé dny se učit" je pro něj samozřejmost.

Na druhou stranu pokud se smíříte s tím, že nejlepší nebudete, místo miliónů budete vydělávat statisíce a místo reklamy pro Nike budete vymýšlet čelní desku pro řeznictví Novák, tak se o moc víc snažit nemusíte.

0/0
27.12.2010 4:00

m. l.

Souhlasím s vámi,

obsah kuželu velmi pravděpodobně nikdy v životě potřebovat nebudete. Stejně tak jako když někdo chodí do fitka tak tam nechodí proto, aby ho naučili zvednout činku, protože velmi pravděpodobně v reálném životě nikdy nebude potřebovat zvednout činku :-) Ale docela se mu bude hodit když bude tělesně zdatný, rychlý a zdravý. Ne, že by se bez toho nedalo žít, ale přeci jenom je to určitá výhoda :-) Zkuste brát ten výpočet kuželu jako takový benchpress pro mozek, třeba to pak půjde líp. Nehledě na to, že by asi bylo možné z fleku vymyslet tucet případů, kdy by se i ta reklama dělala se znalostí matiky líp než bez ní :-)

0/0
27.12.2010 2:38

frajer_cz

Slečno,

jak víte, že nebudete v životě (třeba za 20 nebo 30 let) potřebovat logaritmy nebo rozbor věty? Jo aha, vy se hned po maturitě chystáte "založit reklamní agenturu a vydělávat miliony", tak to pak joRv

0/0
27.12.2010 1:54

Tuubeen

Re: Slečno,

To já zas musím říct, že až budu potřebovat logaritmy nbo rozbor věty, budu si je muset nastudovat... Ze školy si je totiž nepamatuji.

0/0
27.12.2010 2:10

Tramp_007

Re: Slečno,

Ale to nastudování půjde podstatně lépe.

0/0
27.12.2010 9:02

kfalstaff

Re: Slečno,

Nejde o to si všechno pamatovat. Podstatné je vědět, že něco takového existuje a k čemu a jak se to používá. Což je vlastně podstata vzdělání. :-)

0/0
27.12.2010 9:55



AUDIOZÁZNAM

Petice

Zmeškali jste přenos čtení Davida Vlka? Poslechněte si ho tady.



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.